måndag 9 mars 2009

Utmaning 68 - 9 mars

Skriv om att ta en risk

Jag har satt nyckeln i dörren, men så bestämmer jag mig. Jag tar en risk.
- Du. Jag väntar en liten stund. Men sen åker jag.

Maken vill följa med i bilen. Han snabbrakar sig, kastar i sig frukost. Lillebror packar lunchlåda till honom. Vi kommer att bli sena. Vi kommer att få skäll, men vi tar den risken.

Spänningen stiger, fem minuter i åtta. Ska vi hinna?

Framme på dagis, jag curlar in killarna på den hala uppfarten. Frukostvagnen rullas in samtidigt som jag sliter av deras overaller. Inga sura miner hos personalen. Chansningen gick hem. Vardagsdramatik.

3 kommentarer:

  1. Tack så mycket, och vilken tur ni fixa de (:

    SvaraRadera
  2. Vilken dramatik.. jättekul ide!

    SvaraRadera
  3. Små vardags risker kan vara riktgt spännande, hjärtat klappar lite i alla fall ;-)

    SvaraRadera